vrijdag 28 oktober 2016

Vervlogen dromen

                                      (vanvlaenderen m.)
Er is ook nog wel gelukkig
Een optimistische kant
Heel in t begin toen we
Elkaar leerden kennen
Afspraak in het park na
Men alledaagse werk
Zittend op een bankje
Praten over heden en
Verleden

Een namiddagje fietsen
Elkaar beter leren kennen
Uitgaan en dansen
later de zwangerschap en
de geboorte van men kinderen
Hele fijne tijd
Gevolgd door allerlei feestjes
En familiebijeenkomsten
Open deur was troef
Communicanten van de eigen
kinderen of van een neefje
Kerst, nieuwjaar heel gezellig
Een reisje van 2 maanden
Naar Frankrijk met de caravan
Hopen foto s getrokken maar
in den brand gebleven
Doch de herinneringen blijven
Heel veel bezichtigd overal
ook in Belgie
,, pretparken allerlei
Gaan fietsen met de kinderen
Of ergens zwemmen
Verkleedpartijtjes voor school
Waren ook heel leuk
Het plezier van de beestjes die
We aanschaften met de kinderen
samen , vrienden uit de buurt en
hun kindjes op bezoek of bij hen.
Samen met de buren op pad.
We leerden zelfs van elkaar
Of verdeelden dingen .
Wat is er met mij gebeurt
Mijn kinderen zijn gegaan
En toen is men leven stil
Blijven staan
Dit is nu intussen biijna 9 jaar
En moet dit aanvaarden
Daarom kijk ik nu uit
Naar positieve dingen
Had gedaan wat ik kon
Maar alles verloren
Heb alleen nog mezelf
En laat me niet meer de
Grond in boren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten