zaterdag 5 november 2016


 Even naar buiten


De kracht van de natuur
Kan niets tegenop
Zijn schoonheid
Een echte bewondering
Waardig
Bomen rijzend uit de grond
Maken  het geheel
Prachtig en reisvaardig
Je waant je in een droom
Je creeert je eigen fantasie
Zoals de wolken op hun vlucht
Mooie vormen hoog in de lucht
Vogels die fluiten
Een samenzang daarbuiten


Het binnenkomen van geuren
Straten met blaadjes bezaaid
Blaadjes alle kleuren
 ondergedompeld
Hondenpootjes  erdoorheen
Wat verder gelegen kastanjes
In het rond bedekken de grond
Bankjes sieren de omgeving
Een stelletje hand in hand
Ik loop op afstand met men hond
Aan de overkant
T is al kouder maar niet nat
Een koele wind door de haren
Een frisse neus doet je  goed
En fleurt je op
Al wandelend bevind zich men
Huisje  verderop


 

Eenmaal binnen komt
De warmte me tegemoet
Ik zet me in de zetel
Met naast mij men hondje
Knuffelend en zoekend met zen
gezellige honden snoet
Men poesje heeft ook  haar plaatske
Gevonden aan men voeten
Haar zacht pelsje en haar hoofdje
Om mij te begroeten
Even naar buiten kan je van genieten
Een beetje fris of koud kan geen
Kwaad , zolang het maar
 niet gieten gaat

                                                   ( vanvlaenderen m )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten