zaterdag 5 november 2016


WAARVOOR LEEF IK


 

Ja daar stel je me nu de vraag
Ik leefde voor men kinderen
En men huwelijk
Maar de kinderen zijn
Opgehouden met te komen
Men huwelijk naar de knoppen
Waarvoor leef ik
Mijn gezondheid naar benee
Kan niet echt veel meer mee
Men ma die kanker heeft
Men zus ms
Andere zus één nier
Zoek maar uit nog je
Plezier

Wat ik voel
Verslagenheid onmacht
Onrechtvaardigheid
Gelukkig ben ik zoals mijn pa
En geef niet op
Al staat heel mijn verdomde
Leven op zijn kop
En zegt mijn lichaam …stop
men medicijnen halen alles
Overhoop
Dan gaan de tranen op de loop
Blijf positief denken tegen soms
Beter weten in
En denk aan alles komt een einde
En weer een nieuw begin
Gelukkig is niet alles kommer
En kwel en trek ikzelf
Regelmatig aan de bel
Zoek positieve dingen uit
Ga buiten en krijg ook liefde
Van men beestjes
Waar ik ga volgen ze me
Heb dus iemand die me nodig
Heeft , iets waarvan ik kan houden
Denk altijd het kan nog erger
En dat staat me mischien ook
Nog wel te wachten
Maar ik haal het beste uit
Mezelf en waar ik kan
Help ik met verleende krachten
En lukt het niet dan zal
Het allemaal een beetje
Moeten wachten.
heb me vroeger genoeg moeten
afjagen
dus ik mag nu niet klagen
ook al zal ik soms eens zagen
maar ben dan niet de enige en
ook niet meer de lenige
heb wel hier men vrienden
waar ik het goed mee kan vinden
al ben ik dan geen held
maar das niet hetgeen wat telt.
                                                                      
( vanvlaenderen m )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten