vrijdag 28 oktober 2016

Mondig
  

                                                        (vanvlaenderen m. )
Heb het altijd al goed kunnen uitleggen
Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat
We mondig zijn
Steeds is er die generatiekloof

Als ik bekijk hoe jonge mensen
De taal soms vaardig zijn .
als ik dan langs de andere kant
Men ouders en men grootouders bekijk
Veel hangt ook af van de studies die je hebt
gedaan …het leven dat je leid
Ga je met veel mensen om dan word je
Mondiger
Kom je in zaken terecht dan begrijpt men weer
Een andere taal vaardigheid
Maar naar gelang de leeftijd word ik mij
Er toch van bewust dat ik bij veel jonger lingen
De mondigheid al minder machtig word tenzij
Men er eens goed gaat over nadenken wat bij de
Jongeren dan vlotjes gaat
Dan heb je ook nog de stoerheid om grote taal
Te spreken ,word al een psychologisch gesprek
Dus lieve mensen denk eens een beetje aan de
Oudere generatie ook als je daarmee wil omgaan
En niet altijd dat wij enkel de jongeren moeten begrijpen
T is niet omdat we on mondiger zijn
Of de taal minder vaardig dat we
Geen ervaring of levenslessen hebben
Of hebben gehad …..die dan weer de jongeren
ten goede komt door te praten of raad te kunnen geven
Of nog beter ……begrijpen .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten