maandag 5 december 2016


niemand



Voel me stuurloos
Heb men leven niet
Op de rails
Verlaten
Niemand die om je geeft
Ziek en enkel voor jezelf
Moeten zorgen
Mijn doel mijn toekomst
Ziet er niet goed uit
Heb kinderen maar heb er geen
Kleinzoon zonder besef door
Autisme


Men ma kanker maar heeft veel hulp
Heb nooit iemand kwaad gedaan
Ben er sociaal uitgesprongen
Want vroeger naief en dom maar
Kwam door mijn thuis
Mijn pa klopte de angst erin
Mijn ma deed niets
Zoals altijd en dacht enkel aan zichzelf
Ze had ons wel altijd bij maar dat was
Om ons te gebruiken
Voor financieel doel



Het enige wat je wil is liefde
Maar die kwam er niet
Erbij willen horen
Maar dat ging allemaal verloren
Je leert dan iemand kennen en je bent
Blind want je wil enkel liefde
Die was er even tot den drank de
Overhand nam
Slaan, ruzie
K maakte me illusie
Je komt in opstand
In protest
Wat heb je anders nog
Voor de rest
Ben vertrokken met men kinderen
In opvang uit nood
Anders kwam er op tafel geen brood



 
Gezorgd dat alles weer in orde kwam
Met men kinderen alleen maar ze gingen
Ondertussen naar hun vader heen
Heel af en toe met tegenzin
Nadien men kinderen in opstand
Blijkbaar opstook van de andere kant
Later nog bewijzen gevonden dat dit
Al veel langer bezig was
Nu trekken zij samen op
Kan mezelf wel slaan
Want aan dit komt geen stop
Niemand die voor me opkwam
Enkel maar steeds die vraag
Waarom zijn de kinderen gaan lopen
Betichtingen en blijkbaar zich om
Laten kopen



 

Alsof die gedachten nog niet genoeg zijn
Trekken ze met hem op bijna ieder lid van
De famiile en niemand ziet mij staan
Om wat ik ben maar om wat ik heb
Hoe kan ik nu veel hebben als niemand me

Ooit heeft gesteunt
Heb er ook zelf voor gezorgd dat ik men schulden
Uit dit alles kwijt ben
Heb het gezellig naar mijn normen in mijn oude
Woonst
Maar dan ben je te min
Heel mijn gezin is uit elkaar getrokken
Door die ene dronkaard
Waar iedereen zich aan optrekt met zen verhaaltjes 
Over vroeger omdat hij veel ouder is
Omdat hij kan gooien met de centen
Ik ben razend , gefrustreerd en ziek
Wat heeft het leven nog voor zin
Ben toch alles kwijt
Heb nog enkel mijn slechte gezondheid
En men beestjes die ik misschien
Niet eens kan houden met de tijd
                                                                  ( vanvlaenderen m )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten