vrijdag 28 oktober 2016


Macht 
                                      

                                                    ( vanvlaenderen m. )
Stilletjes sluipt de emotionele moordenaar
In je rustige dagelijkse leven
de naam " macht"
Het verschijnt ten alle tijden
Onder de mensen die je
Gelijk met de vloer wensen

Ik laat me niet dwingen om
die zo hoog opheffende macht
Om iets te verkrijgen wat niet
In mijn leven past
Dan is het maar gedaan
dan is het liedje maar uit
K blijf mezelf en wijk geen
stap naar de andere kant uit
Waar ik me niet in thuis voel
Mooie liedjes duren toch
Nooit lang
Je word eraan gewend
je word eraan gewoon
Ik laat me niet in de grond boren
Omdat die ander enkel het zijne
Wil verkrijgen en horen
Daar gaat dan een vriendschap
Van jaren aan verloren
Dan is dat maar zo
ik blijf mezelf
Ik ben wie ik ben
En dat kan niemand veranderen
Al helemaal zeker niet met macht
Noem je dit nu zwakte
Of is dit juist sterkte en kracht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten